Alla inlägg den 7 december 2009

Av Mii - 7 december 2009 22:32

  

Jag har en del kvar innan förberedelserna till mitt första fetavlönade uppdrag som Retorikkonsult är fullbordat. Men. Man blir trött av läsande, tänkande och tyckande. Fast nu är det tydligen färdigarbetat för ikväll. Matildas budskap går fram. Tydligt.



















Av Mii - 7 december 2009 18:09


... för att man ska bli glad. Som idag.

Jag gick bakom en barnvagnsmamma, som även hade ett barn modell större.  De småpratade. Som man bör. Och jag tjuvlyssnade. Som man bör. Rätt som det är säger mamman; gånger kallas också för division. Jag hajade till. Och log. För jag är inte bra på matte, men jag kan iaf skilja på multiplikation och division. Ibland behövs det så lite. För att man ska känna sig glad. Och smart.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards