Alla inlägg den 9 december 2009

Av Mii - 9 december 2009 15:49


Grand en tisdagskväll. Vardagslyx. Och ett paradis för tjuvlyssnare.


Mina bargrannar skorrade på skånska. Kusin 1 berättade om den lyxiga toaletten; ”Allt är i marmor, stora blomsterarrangemang och såna stolar du vet, såna utan arrrmstööd” Kusin 2 nickade imponerat och skulle inspektera det underbara lite senare.  Jag undrade var dom hade varit, för jag såg inget av detta fantastiska när jag var på damernas.


Servitören kom fram och frågade kusinerna om de ville ha något att dricka, varpå Kusin 2 svarar; "Vaad haarrr du?" Servitören ser lite förvirrad ut; "jaa, det mesta finns nog…"  Kusin 2 Jag vill ha något frrrriskt Servitören; va? - Något frrrrriskt, något frrruktigt...Servitören: - ahh, champagne..? Nu är det kusin 2s tur att se förvirrad ut; "njää…jag tänkte fruktigt, något med jos – apelsinjos servitören frågande: vill du ha en apelsinjos? -Jaaa


Skilda världar. Skilda konnotationer. Ger underbara tjuvlyssningar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards