Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Mii - 4 januari 2009 23:18


Har alltid undrat vem som tar sig tid att skriva arga lappar i tvättstugan. Nu vet jag. Det är såna som jag.

Vi har världens, kanske, snuskigaste tvättstuga. Äcklig som få är den. Stora dammtussar på golv, utspillt tvättmedel. 17 tomma tvättmedelskartonger och sköljmedelfläckar, överallt. Torktumlarludd och överfull papperskorg ska vi inte tala om. Detta toppas med kvarlämnad smutstvätt. Där min rena tvätt ska torka. Jag håller på att kräkas. Men framförallt blir jag arg.

I ett halvår har jag försökt skapa en positiv trend genom att föregå med gott exempel. Vilket inneburit överdriven storstädning efter mitt pass. Misson failed. Det enda resultat som uppnåddes var att tiden efter min blev oerhörd eftertraktad.

Kanske beror snusket på den missvisande lappen hyresvärden hängt upp; ”Alla som använder tvättstugan städar efter sig.” Det gör dom fan inte. Undra om en enkel omformulering skulle hjälpa? Kanske håller jag på att förvandlas till en arg tvättstugeniding. Som skriver arga lappar. Läskigt.

Av Mii - 4 januari 2009 20:05


Idag är vi utmattade och har sovit middag. Lilla T har varit på besök, det tar på krafterna. Men mysig är hon. Och krävande. Hennes vokabulär är av naturliga skäl något begränsad, det hindrar henne dock inte från att prata. Favoritordet är; Mera! Lilla T kan inte få för mycket av något. ilm, ödas-odis, ulle, unga, eje. Mera! Enkel och  praktisk kommunikation.

Efter ett dygns kattjakt och många kramar var det dags för lilla T att gå hem. Vi var tacksamma för tiden tillsammans med henne och hennes föräldrar för en god nattsömn. Så tacksamma att jag och F fick biljetter till min stora idol och husgud; Fredrik Lindström. Äntligen. I Mars bär det av till Cirkus för att på nära håll beskåda det fantastiska. Jag kommer sitta på första raden och skrika; Mera!

Ovido - Quiz & Flashcards