Alla inlägg den 13 december 2008

Av Mii - 13 december 2008 21:23


Det är svårt med motivationen så här i jultider. Eller svårt med rätt motivation. Tyvärr har jag alldeles för mycket lust till fel saker. Jag vill shoppa, göra julfint och slå in paket :)

Men borde, och måste, få ihop den jäkla fältstudien. Vill inte. Orkar inte.

Sätter mig så fint vid min lilla dator, plockar fram litteratur, klickar upp worddokumentet och tror verkligen att det ska bli av. Men inte.
Istället poffar jag upp en massa, förvisso intressanta men, inte för ändamålet helt nödvändiga sidor. Och plötsligt har det runnit iväg ett par timmar, helt befriade från tolkningar och kritiska analyser. Det går inte. Så kan jag inte ha det. Något måste göras. Men vad?

Stoppar en Jul Polly i munnen och funderar.

Nä. Jag slår ihop Hellspong & Ledins bok för ikväll och tar nya tag imorgon. Då är nog den analytiska hungern väckt igen! :)
Hoppet är det sista som överger människan sägs det…


Av Mii - 13 december 2008 19:51


Vad bloggar man om när man är en… jaa vaddå – tjej på väg mot de 40 – eller en omogen kvinna i den övre 30-årsåldern?

Fast såå jävla omogen är jag ju faktiskt inte längre, livet börjar arta sig ganska bra. På pappret skulle det onekligen låta väldigt konventionellt; sambo, två barn och katt, boende i idylliska Enskede… Ha! Jag är vuxen!


Men å andra sidan lever jag inte mitt liv på pappret, så det ser ju lite annorlunda ut i verkligheten. Faktiskt. Min värld kretsar just nu mest kring skolan. Japp, jag går i skolan. (Redan här skrynklade pappret till sig lite, allt var kanske inte vad det verkade) Visserligen den högre skolan men ändå. Där utspelar sig fantastiska saker, tänkvärda saker och alldeles, alldeles meningslösa saker, som likväl gör det hela mer intressant. 


Jag skulle nog beskriva mig själv som en iakttagare, intresserad av allt som har med mänsklig interaktion och kommunikation att göra. En av mina favoritsysslor är just att betrakta andra. Att tjuvlyssna på människor i buss och tunnelbana. Att sitta på café eller pub och bara se hur spelet runt omkring fortgår. Mmm, kanske passar det här med en varning för alla runt mig, men nä.


Som du kanske förstår kommer du inte hitta speciellt många recept och husmorstips på den här sidan, men desto mer spännande ting, som interaktionen mellan generationer, alltså mitt liv i skolan, och kanske även en del kärlek. Kärlek till F. Kärlek till mina barn. Kärlek till mina vänner. Kärlek till orden, men även den Hatkärlek som ibland genomsyrar livet. Och naturligtvis, totalt osammanhängande tankar och funderingar i stort och i smått…


Välkommen till min värld :)

Mii

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards