Alla inlägg den 14 april 2009

Av Mii - 14 april 2009 22:17


Imorgon är det deadline. Sista chansen att söka till högskolan. Jag har en termin kvar. F vill också plugga. Men det går trögt. Vi är tvärtom. Jag behöver en deadline för att få något gjort. F ger upp när tidsgränsen är nära. Så jag hackade mig in på hans sidor och anmälde honom till lite gott och blandat. Det blir bra. Just nu är han inte så glad. Men det blir han när antagningsbeskedet kommer. Det är jag säker på. Jag tror det. Eller jag hoppas det. Jag har i alla fall försökt att tala med honom, men han tycks inte lyssna, så jag måste vara tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

Av Mii - 14 april 2009 08:24


Stackare. Medan vi andra stilla låg och sov var det någon stackare i Borås som fick packa mina nya träningskläder. Klockan 04.22 skickades mejlet ”Hej! Din order har nu packats och skickats till dig.” Jag skäms. Det var ingen brådska, jag ska inte använda dom förrän i morgon, så för min del kunde de gärna ha packats ett par timmar senare. Sorry.

Hurra! Hurra! Hurrra! Huuurraa!! I dag är det ingen vanlig dag, för det är Js födelsedag. Så det var inte bara packaren som var uppe osedvanligt tidigt, utan hela familjen, med Matilda i spetsen. Presentöppning och frukost på sängen. Mys och ballonger. Fina paket med lyckade innehåll.

Nu drar jag iväg till Kungliga biblioteket för att läsa lite om de psykologiska aspekterna på kroppsspråket ur Molchos och Lewis perspektiv. Ingen kommer hädanefter kunna gå fri från mina tolkningar.

Ovido - Quiz & Flashcards