Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Mii - 16 juni 2009 15:37


Jag kunde inte hitta genusglasögonen igår, så jag har istället ägnat dagen åt livsåskådning. Flummigt värre. Och militärbaserat. En kombo som, i min hjärna, inte fungerar så bra ihop. Militärer kommer med korta, klara kommandon. Inte med olika teorier kring etik och moral. Men. Mitt i studierna kom en fin överraskning.

F kom hem tidigt och med sig hade han belöningar och presenter. Bara för att jag skrivit en godkänd kandidatuppsats. Finaste ringen, med tre rader (45st) gnistrande diamanter, och ett lagom långt halsband med ett hjärta av silver. Jag tror jag ska skriva uppsats fler gånger.

P. S Idag spolade jag ner en bomullsrondell med nagellacksborttagning i toaletten. Jag skäms och har ångest. Men solen kom fram. Så den fyllde sitt syfte. Konsekvensetik.

Ovido - Quiz & Flashcards