Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Mii - 24 juni 2009 12:58


Inte nog med att jag är en uttråkad hemmafru. Jag har ett problemfyllt äktenskap att vänta också.

Kärlek vid första ögonkastet slutar i katastrof – det står att läsa i dagens tidning. Fast. Kärlek vid första ögonkastet kanske det inte var. Mer ett stillsamt konstaterande; honom kommer jag vara tillsammans med. Innan vi ens hade pratat. Ibland är det bara sånt man vet. Liksom.

Men å andra sidan är jag en mästare att tolka ickeverbala budskap och läsa av människor. Så jag klappar mig själv på axeln och gratulerar till att jag prickade in hela listan som krävs för att det ska fungera: snällhet, optimism, mod, lojalitet, tolerans, flexibilitet, humor, ärlighet, intelligens – och skönhet.


Vissa dygder är dock mer framträdande än andra och några går i skov. Men allt finns. Så det kanske löser sig ändå. Tack F.

Ovido - Quiz & Flashcards