Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Mii - 8 mars 2009 16:39

Jag visste väl att lågkonjekturen var fejk. Påhittad av ondsinta människor, bara för att skrämmas. Det är mindre än en vecka sedan som jag sa upp mig. Och redan nu strömmar erbjudanden in. Fast. Det är ju inte riktigt de jobb jag är ute efter som erbjuds. Men på något sätt måste det väl kunna utnyttjas. Jag kan väl inte bli headhuntad av ren slump? Någonting måste jag göra rätt. Hädanefter ska jag fråga varför. Vända på steken. Säga att det är mycket trevligt att de vill ha just mig, men att jag nu istället kan hjälpa till med andra saker på avdelningen. Fågan är om personalbrist är en retorisk situation. Jag kanske borde marknadsföra mig under tiden jag är där. Det borde gå. Det svåra är att övertyga om att de behöver något de inte själva kan se.  

Ovido - Quiz & Flashcards